Strona główna / Szkolenia / Wprowadzanie podwyżek u stałych klientów. Utrzymanie klienta w czasie zmiany.
Wprowadzanie podwyżek u stałych klientów. Utrzymanie klienta w czasie zmiany.
Rozwiewamy obawy związane z reakcją klienta
Dla kogo jest to szkolenie?
Koniec roku to czas, w którym handlowcy komunikują klientom zmiany cennika. Temu wydarzeniu towarzyszy bardzo często obawa związana z reakcją klienta.
A jeśli, wprowadzając podwyżkę, stracimy klienta? A jeśli zmieni dostawcę i przejdzie do konkurencji? Komunikować czy nie komunikować podwyżki? Zapowiadać wcześniej czy zrobić to nagle?
A jak już je robimy, to w jaki sposób komunikować podwyżki? Jak odpowiadać na obiekcje i pretensje, które możemy usłyszeć od klientów?
Podczas szkolenia:
- dowiesz się jaka postawa mentalna charakteryzuje tych, którzy z powodzeniem wprowadzają podwyżki
- zdobędziesz wiedzę związaną z podejściem klientów do tematu podwyżek (strategie zakupowców)
- nauczysz się sposobów obrony przed zagrywkami manipulacyjnymi klientów podczas negocjacji cenowych
- otrzymasz algorytm semantyczny komunikowania o podwyżce i dopasujesz go do swoich rozwiązań, klientów i branży
- będziesz skutecznie odpowiadał na próby zastraszenia klienta i jego obiekcje związane z podwyżką
Program:
1. Strategie mentalne handlowców, które wspierają wprowadzanie podwyżki
- strategia filtrowania rzeczywistości
- strategia pozytywnego nastawienia
- strategia umiejętności
Skuteczne wprowadzenie podwyżki zaczyna się w głowie. Może być to proces tak trudny i straszny, lub normalny i zwykły, wpisujący się w rzeczywistość biznesową, jak trudnym bądź łatwym handlowiec uczyni go w swojej głowie.
Szkolenie rozpoczynamy od mentalności. Ponieważ „głowa” to najczęściej miejsce w którym całą batalię o wprowadzenie podwyżek przegrywamy.
Jak najlepsi handlowcy mają poukładane w głowach, że patrzą na podwyżkę jako szansę? Będzie to moduł inspiracyjno – motywacyjny, pokazujący rzeczywistość wprowadzenia podwyżki jako szansę.
2. Wejdź w buty klienta – czy podwyżka to rzeczywistość, której nie zaakceptuje?
- wywieranie wpływu zakupowca – nie daj się zmanipulować
- strategie manipulacyjne zakupowców w procesie negocjacji cen
Wywieranie wpływu w sprzedaży to codzienność i nie musi wiązać się z manipulacją. Jakie zachowania wspierają zakupowca i jednocześnie osłabiają handlowca? Jak się przed nimi bronić?
3. Algorytm wprowadzenia podwyżek
- algorytm – co powiedzieć po kolei i jak ubrać to w słowa
- semantyka wprowadzania podwyżek
- warsztaty
Trenerzy Roman Kawszyn i Adam Szaran są twórcami algorytmu wprowadzenia podwyżek, które znalazł już swoje zastosowanie w kilkudziesięciu firmach. Podczas tego modułu trenerzy nauczą handlowców semantyki wprowadzenia podwyżki (co po kolei należy powiedzieć i jakimi argumentami się wesprzeć) oraz przeprowadzą warsztaty, w których handlowcy przygotują własne, gotowe wzorce lingwistyczne do wprowadzenia podwyżki.
4. Techniki Obrony Ceny przy wprowadzaniu podwyżek
- i właśnie dlatego
- jednak jeśli
- tak i jednocześnie
- tak i
5. Klient straszy konkurencją – co zrobić?
- incepcja negatywna i pozytywna
- gra kliencka „mam już dostawcę”
Jedną z możliwych reakcji zakupowca może być „straszenie konkurencją” – “mam już innych dostawców”, „weźmiemy od kogoś innego”, „mam tu kolejkę dostawców”.
W tym module handlowcy otrzymają konkretne narzędzia lingwistyczne, dzięki którym wyjdą obronną ręką z tego typu zagrywek słownych swoich klientów.
Szczegóły szkolenia
Data szkolenia
w planowaniu
Godziny szkolenia
9:00-14:00
Miejsce
online
Trener
Adam Szaran
Opiekun szkolenia
Katarzyna Szaran
W pakiecie szkolenia:
- certyfikaty ukończenia szkolenia
- materiały piśmiennicze
- audiobook
Cena netto za osobę:
590.00 zł
Trener
Adam Szaran
Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.
Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP.
Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży.
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu.
Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.
Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.
Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę