Strona główna / Szkolenia / Wprowadzanie podwyżek u stałych klientów. Utrzymanie klienta w czasie zmiany.

Wprowadzanie podwyżek u stałych klientów. Utrzymanie klienta w czasie zmiany.

Rozwiewamy obawy związane z reakcją klienta

Dla kogo jest to szkolenie?

Koniec roku to czas, w którym handlowcy komunikują klientom zmiany cennika. Temu wydarzeniu towarzyszy bardzo często obawa związana z reakcją klienta.
A jeśli, wprowadzając podwyżkę, stracimy klienta? A jeśli zmieni dostawcę i przejdzie do konkurencji? Komunikować czy nie komunikować podwyżki? Zapowiadać wcześniej czy zrobić to nagle?
A jak już je robimy, to w jaki sposób komunikować podwyżki? Jak odpowiadać na obiekcje i pretensje, które możemy usłyszeć od klientów?

Podczas szkolenia:

  • dowiesz się jaka postawa mentalna charakteryzuje tych, którzy z powodzeniem wprowadzają podwyżki
  • zdobędziesz wiedzę związaną z podejściem klientów do tematu podwyżek (strategie zakupowców)
  • nauczysz się sposobów obrony przed zagrywkami manipulacyjnymi klientów podczas negocjacji cenowych
  • otrzymasz algorytm semantyczny komunikowania o podwyżce i dopasujesz go do swoich rozwiązań, klientów i branży
  • będziesz skutecznie odpowiadał na próby zastraszenia klienta i jego obiekcje związane z podwyżką

Program:
1. Strategie mentalne handlowców, które wspierają wprowadzanie podwyżki

  • strategia filtrowania rzeczywistości
  • strategia pozytywnego nastawienia
  • strategia umiejętności

Skuteczne wprowadzenie podwyżki zaczyna się w głowie. Może być to proces tak trudny i straszny, lub normalny i zwykły, wpisujący się w rzeczywistość biznesową, jak trudnym bądź łatwym handlowiec uczyni go w swojej głowie.
Szkolenie rozpoczynamy od mentalności. Ponieważ „głowa” to najczęściej miejsce w którym całą batalię o wprowadzenie podwyżek przegrywamy.
Jak najlepsi handlowcy mają poukładane w głowach, że patrzą na podwyżkę jako szansę? Będzie to moduł inspiracyjno – motywacyjny, pokazujący rzeczywistość wprowadzenia podwyżki jako szansę.

2. Wejdź w buty klienta – czy podwyżka to rzeczywistość, której nie zaakceptuje?

  • wywieranie wpływu zakupowca – nie daj się zmanipulować
  • strategie manipulacyjne zakupowców w procesie negocjacji cen

Wywieranie wpływu w sprzedaży to codzienność i nie musi wiązać się z manipulacją. Jakie zachowania wspierają zakupowca i jednocześnie osłabiają handlowca? Jak się przed nimi bronić?

3. Algorytm wprowadzenia podwyżek

  • algorytm – co powiedzieć po kolei i jak ubrać to w słowa
  • semantyka wprowadzania podwyżek
  • warsztaty

Trenerzy Roman Kawszyn i Adam Szaran są twórcami algorytmu wprowadzenia podwyżek, które znalazł już swoje zastosowanie w kilkudziesięciu firmach. Podczas tego modułu trenerzy nauczą handlowców semantyki wprowadzenia podwyżki (co po kolei należy powiedzieć i jakimi argumentami się wesprzeć) oraz przeprowadzą warsztaty, w których handlowcy przygotują własne, gotowe wzorce lingwistyczne do wprowadzenia podwyżki.

4. Techniki Obrony Ceny przy wprowadzaniu podwyżek

  • i właśnie dlatego
  • jednak jeśli
  • tak i jednocześnie
  • tak i

5. Klient straszy konkurencją – co zrobić?

  • incepcja negatywna i pozytywna
  • gra kliencka „mam już dostawcę”

Jedną z możliwych reakcji zakupowca może być „straszenie konkurencją” – “mam już innych dostawców”, „weźmiemy od kogoś innego”, „mam tu kolejkę dostawców”.
W tym module handlowcy otrzymają konkretne narzędzia lingwistyczne, dzięki którym wyjdą obronną ręką z tego typu zagrywek słownych swoich klientów.

Szczegóły szkolenia

Data szkolenia

w planowaniu

Godziny szkolenia

9:00-14:00

Miejsce

online

Trener

Adam Szaran

Opiekun szkolenia

Katarzyna Szaran

W pakiecie szkolenia:

 
  • certyfikaty ukończenia szkolenia
  • materiały piśmiennicze
  • audiobook

Cena netto za osobę:

590.00 zł

Trener

Adam Szaran

Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.

Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. 

Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. 

Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu. 

Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.  

Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.

Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę

Shopping Cart