Strona główna / Szkolenia / Techniki obrony ceny

Techniki obrony ceny

szkolenie jednodniowe

O Szkoleniu

Mamy wrażliwy cenowo rynek. Czasami klient zaczyna od ceny i na cenie kończy. Z drugiej strony konkurencja nie pomaga bo zamiast ścigać się jakością idą często „na łatwiznę” i po prostu obniżają cenę. Jak sobie z tym poradzić?

Potrzeba wysokich umiejętności i rozumienia psychologii klienta. Jeśli spojrzymy na sprzedaż jak na proces to okaże się, że jest parę miejsc gdzie można wpłynąć na postrzeganie klienta w taki sposób by docenił nasze pozacenowe walory. To szkolenie daje komplet umiejętności i technik by to zrobić.




Na szkoleniu:

  • Nauczysz się bronić ceny „w procesie”
  • Będziesz wiedział jak reagować na obiekcję cenową
  • Będziesz umiał odpowiadać na zarzut „tańszej konkurencji”
  • Zdobędziesz umiejętność budowania wartości oferty
  • Będziesz wiedział od czego zależy możliwość obrony ceny




Szkolenie przeznaczone dla:

  • Handlowców
  • Sprzedawców
  • KAM
  • Pracowników BOK z zadaniami sprzedaży
  • Marketing Managerów i Product Managerów
  • Dyrektorów Handlowych

Szczegóły szkolenia

Data szkolenia

29.11.2024r.

Godziny szkolenia

9:00-16:00

Miejsce

Warszawa

Trener

Adam Szaran

Opiekun szkolenia

Katarzyna Szaran

W pakiecie szkolenia:

  • materiały piśmiennicze
  • skrypt
  • książka
  • obiad i przerwy kawowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia

Cena netto:

1200.00

Poznaj program szkolenia

1. Aspekt ceny i strategia sterowania uwagą

Obrona wartości oferty to mozolne budowanie muru z cegieł. Pozbądźmy się złudzeń – nie ma magicznych zaklęć, które sprawią, że klient przestanie nagle patrzeć na cenę. Są za to zasady działania mózgu i psychologia dzięki, którym wiemy dlaczego klient działa w ten sposób i potrafimy wpłynąć na jego spojrzenie. Do tego dołożymy zrozumienie pozycji własnej oferty w ujęciu marketingu ceny i będziemy wiedzieli co robić. Wszystko jest dziełem dobrze zaplanowanej strategii, którą zbudujemy i dobrych reakcji na dość przewidywalne zagrywki klienta. Dobre przygotowanie daje przewagę rynkową. Mocny początek rozmów o cenie.

  • Strategia mentalności
  • Obronisz cenę w 3 pozycjach
  • Jak sprzedać drożej gdy nie ma przewag?
  • Budowanie strategi rozmowy handlowej pod obronę ceny
  • Gra startowa „cena jest najważniejsza”
  • Gra startowa „po ile macie – bo nie gadam”

2. Technika prezentacji oferty Vallue Selling

Często bywa tak, że mamy dobrą ofertę i najlepsze jakościowo produkty ale klient tego nie dostrzega lub nie docenia. Niby używamy języka korzyści a klient dalej nie widzi różnicy. Kluczem jest dodatkowy element zwany „obrazowaniem”. Tylko wtedy gdy klient zobaczy zasadność niektórych cech naszej propozycji w „swojej rzeczywistości” pobudzą się jego emocje a te pchną do decyzji. Kluczem jest wypracowanie odpowiedniej komunikacji. Na tym etapie trener będzie pracował z uczestnikami na ich ofercie handlowej.

  • Technika prezentacji oferty CKO
  • Metaprogram unikania
  • Warsztat
  • Prezentacja ceny w doświadczeniach czyli zadbaj o atrakcyjność (%, 12, 3)
  • Jak podawać cenę
  • „Zastanowię się” – jak zabezpieczyć się przed odejściem klienta z powodu tańszej oferty?

3. Techniki Obrony Ceny

Na tym etapie uczestnicy zostaną wyposażeni w świadomość dot. gry, która właśnie się odbywa i będą umieli na nią odpowiedzieć. Dostaną konkretne techniki, które sprzyjają uruchamianiu racjonalizacji w głowie klienta.

  • Istota obiekcji jako zainteresowania dalszą rozmową
  • Zachowania wzmacniające racjonalizację
  • Technika Impro
  • Technika Aikido
  • Technika podziału
  • Technika wzmocnienia
  • Technika Oddania z demaskowaniem

4. Straszenie konkurencją

Wszystko zależy od kontekstu. Czasami klient w zaufaniu mówi nam jaką ma ofertę prosząc byśmy mu pomogli znaleźć argumenty do współpracy z nami a czasami podejmuje grę gdzie konkurencyjna oferta ma po prostu posłużyć do negocjacji naszej ceny – tą właśnie sytuacją się zajmiemy

  • Technika stanowiska wyjścia
  • Incepcja

5. Skuteczne Techniki Finalizacji

Finalizacja powinna wychodzić sama. Po dobrym procesie klient sam się dopytuje co dalej. Czasami jednak trzeba mu trochę pomóc. Najważniejsza jest inicjatywa.

  • Kontrast
  • Opcja
  • Pozorne pytanie
  • Reality
  • Oddanie piłki

Trener

Adam Szaran

Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.

Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. 

Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. 

Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu. 

Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.  

Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.

Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę

Shopping Cart