Strona główna / Szkolenia / Techniki obrony ceny
Techniki obrony ceny
szkolenie jednodniowe
O Szkoleniu
Mamy wrażliwy cenowo rynek. Czasami klient zaczyna od ceny i na cenie kończy. Z drugiej strony konkurencja nie pomaga bo zamiast ścigać się jakością idą często „na łatwiznę” i po prostu obniżają cenę. Jak sobie z tym poradzić?
Potrzeba wysokich umiejętności i rozumienia psychologii klienta. Jeśli spojrzymy na sprzedaż jak na proces to okaże się, że jest parę miejsc gdzie można wpłynąć na postrzeganie klienta w taki sposób by docenił nasze pozacenowe walory. To szkolenie daje komplet umiejętności i technik by to zrobić.
Na szkoleniu:
- Nauczysz się bronić ceny „w procesie”
- Będziesz wiedział jak reagować na obiekcję cenową
- Będziesz umiał odpowiadać na zarzut „tańszej konkurencji”
- Zdobędziesz umiejętność budowania wartości oferty
- Będziesz wiedział od czego zależy możliwość obrony ceny
Szkolenie przeznaczone dla:
- Handlowców
- Sprzedawców
- KAM
- Pracowników BOK z zadaniami sprzedaży
- Marketing Managerów i Product Managerów
- Dyrektorów Handlowych
Szczegóły szkolenia
Data szkolenia
29.11.2024r.
Godziny szkolenia
9:00-16:00
Miejsce
Warszawa
Trener
Adam Szaran
Opiekun szkolenia
Katarzyna Szaran
W pakiecie szkolenia:
- materiały piśmiennicze
- skrypt
- książka
- obiad i przerwy kawowe
- certyfikat ukończenia szkolenia
Cena netto:
1200.00
Poznaj program szkolenia
1. Aspekt ceny i strategia sterowania uwagą
Obrona wartości oferty to mozolne budowanie muru z cegieł. Pozbądźmy się złudzeń – nie ma magicznych zaklęć, które sprawią, że klient przestanie nagle patrzeć na cenę. Są za to zasady działania mózgu i psychologia dzięki, którym wiemy dlaczego klient działa w ten sposób i potrafimy wpłynąć na jego spojrzenie. Do tego dołożymy zrozumienie pozycji własnej oferty w ujęciu marketingu ceny i będziemy wiedzieli co robić. Wszystko jest dziełem dobrze zaplanowanej strategii, którą zbudujemy i dobrych reakcji na dość przewidywalne zagrywki klienta. Dobre przygotowanie daje przewagę rynkową. Mocny początek rozmów o cenie.
- Strategia mentalności
- Obronisz cenę w 3 pozycjach
- Jak sprzedać drożej gdy nie ma przewag?
- Budowanie strategi rozmowy handlowej pod obronę ceny
- Gra startowa „cena jest najważniejsza”
- Gra startowa „po ile macie – bo nie gadam”
2. Technika prezentacji oferty Vallue Selling
Często bywa tak, że mamy dobrą ofertę i najlepsze jakościowo produkty ale klient tego nie dostrzega lub nie docenia. Niby używamy języka korzyści a klient dalej nie widzi różnicy. Kluczem jest dodatkowy element zwany „obrazowaniem”. Tylko wtedy gdy klient zobaczy zasadność niektórych cech naszej propozycji w „swojej rzeczywistości” pobudzą się jego emocje a te pchną do decyzji. Kluczem jest wypracowanie odpowiedniej komunikacji. Na tym etapie trener będzie pracował z uczestnikami na ich ofercie handlowej.
- Technika prezentacji oferty CKO
- Metaprogram unikania
- Warsztat
- Prezentacja ceny w doświadczeniach czyli zadbaj o atrakcyjność (%, 12, 3)
- Jak podawać cenę
- „Zastanowię się” – jak zabezpieczyć się przed odejściem klienta z powodu tańszej oferty?
3. Techniki Obrony Ceny
Na tym etapie uczestnicy zostaną wyposażeni w świadomość dot. gry, która właśnie się odbywa i będą umieli na nią odpowiedzieć. Dostaną konkretne techniki, które sprzyjają uruchamianiu racjonalizacji w głowie klienta.
- Istota obiekcji jako zainteresowania dalszą rozmową
- Zachowania wzmacniające racjonalizację
- Technika Impro
- Technika Aikido
- Technika podziału
- Technika wzmocnienia
- Technika Oddania z demaskowaniem
4. Straszenie konkurencją
Wszystko zależy od kontekstu. Czasami klient w zaufaniu mówi nam jaką ma ofertę prosząc byśmy mu pomogli znaleźć argumenty do współpracy z nami a czasami podejmuje grę gdzie konkurencyjna oferta ma po prostu posłużyć do negocjacji naszej ceny – tą właśnie sytuacją się zajmiemy
- Technika stanowiska wyjścia
- Incepcja
5. Skuteczne Techniki Finalizacji
Finalizacja powinna wychodzić sama. Po dobrym procesie klient sam się dopytuje co dalej. Czasami jednak trzeba mu trochę pomóc. Najważniejsza jest inicjatywa.
- Kontrast
- Opcja
- Pozorne pytanie
- Reality
- Oddanie piłki
Trener

Adam Szaran
Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.
Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP.
Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży.
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu.
Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.
Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.
Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę
