Strona główna / Szkolenia / Nazwa szkolenia

Rozmowa handlowa ze zdalnym pozyskaniem klienta

Żeby sprzedawać skutecznie handlowiec potrzebuje zadbać o dwa wektory: narzędzia (techniki, strategie) i motywację.

Dla kogo jest to szkolenie?

Ostatni czas pokazał, że handlowcy potrzebują szerokiego spektrum kompetencji w tym sprzedaży zdalnej. Podstawą skuteczności handlowej stała się umiejętność działania pomimo niesprzyjających okoliczności czy ograniczeń zewnętrznych. Dodatkowo coraz częściej pojawia się konieczność uszczelniania procesu sprzedaży tak by zwiększyć efektywność sprzedaży przy spadającej ilości klientów. 
Do tego wszystkiego niezbędne jest świadome prowadzenie rozmowy handlowej z klientem oraz umiejętność inicjowania kontaktu przez narzędzia prospectingowe.

Dla handlowców pracujących F2F umiejętność prowadzenia rozmowy handlowej
zgodnie ze standardem Al Fianco Szaran to szansa na wyższą efektywność a dodatkowe umiejętności prospectingowe pomogą w generowaniu spotkań i zapytań. 
Czego handlowcy się nauczą?

·  Jak przeprowadzić skuteczną rozmowę handlową by zwiększać efektywność
(Rozmowa w standardzie Al Fianco Szaran)

·  Jak wykorzystywać telefon, mail i komunikatory do prowadzenia skutecznej,
pierwszej rozmowy z potencjalnym kliente (wzbudzenie ciekawości i umówienie sprzedażowej rozmowy)

·  Jak doprowadzić klienta, który nie myślał o współpracy do otwarcia na naszą
firmę

·  Jak docierać z wartościami naszej oferty w czasie prezentacji

·  Jak odpowiadać na obiekcje 

Handlowcy wypracują skuteczne wzory na własnych przykładach.

Szczegóły szkolenia

Data szkolenia

w planowanu

Godziny szkolenia

Do ustalenia

Miejsce

Wskazuje zleceniodawca

Trener

Adam Szaran

Opiekun szkolenia

Katarzyna Szaran

W pakiecie szkolenia:

  • dojazd na wyznaczone miejsce
  • certyfikaty ukończenia szkolenia
  • materiały piśmiennicze
  • książka lub audiobook

Poznaj program szkolenia

1.       Schemat pozyskania klienta na odległość

·        przekonania i założenia mentalne wspierające i osłabiające w sprzedaży 

·        wzbudzenie ciekawością w pierwszej rozmowie

·        skuteczna rozmowa umawiająca spotkanie

·        pokonywanie bariery sekretariatu

W tej części szkolenia uczestnicy dostaną szereg technik pozwalających działać prospectingowo w kierunku umawiania spotkań z klientami. Poruszone zostaną schemat pierwszej rozmowy, elewator pitch, biały wywiad, implementacja wyboru. 

2.     Początek spotkania handlowego 

·        Techniki szybkiego budowania zaufania i sympatii

·        Small talk – zasady

·        Badanie potrzeb w sekwencji OGP (odnajdywanie potrzeby klienta prowokującej zmianę)

·        Badanie potrzeb w warunkach skupienia na cenie

Jeden z decydujących elementów rozmowy handlowej to jej pierwsza faza. Tutaj rozgrywa się to czy klient będzie wobec nas otwarty i czy zorientuje się, że ma potrzeby. Świadomy handlowiec musi mieć szereg technik skierowanych na te cele.

3.     Etap prezentacji oferty 

·        Język prezentacji vallue selling wraz z obrazowaniem 

·        Wzmacnianie przez meta program unikania

·        Wariant „szybkich spotkań” w standardzie P+R

·        Oddanie inicjatywy

·        „Prześpię się z tym” – odpowiedź

Umiejętność perswazyjnej prezentacji własnej oferty jest podstawą, bez której nie da się sprzedać. Trzeba pamiętać, że etap rozmowy o ofercie to miejsce, w którym klient nie tylko ma poczuć wartość naszej oferty ale też poczuć niechęć do innych rozwiązań i dostawców rynkowych. 

4.     Techniki Odpowiedzi na obiekcje 

·        Demaskowanie wymówki

·        Wrestling

·        Aikido

·        Zamknięcie w negocjacjach

·        Poligon obrony ceny

Etap szkolenia dający konkretne odpowiedzi na obiekcje klienta oraz wskazujący możliwe warianty przebiegu tego etapu rozmowy wraz z optymalnym postępowaniem handlowca.

5.     Finalizacja – pozytywne zakończenie spotkania handlowego

·        Zasady finalizacji

·        Finalizacja „techniką partnerską”

O finalizacji po prostu trzeba pamiętać. Dobry handlowiec zawsze stara się finalizować, jeśli nie całą sprzedaż to kolejny etap kontaktu handlowego. Trzeba po prostu wiedzieć jak.

6.     Po spotkaniu 

·        Ożywienie klienta, który się nie odzywa – 2 techniki

Największy koszmar handlowca jest wtedy gdy bardzo obiecujący kontakt urywa się. Gdy klient nas unika i nie wiemy czy jeszcze rozważa współpracę czy może już nie to tracimy czas i nerwy na mało skuteczne próby dodzwonienia się do klienta.

 

Trener

Adam Szaran

Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.

Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. 

Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. 

Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu. 

Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.  

Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.

Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę

Shopping Cart