Strona główna / Szkolenia / Prospecting - jak pozyskać nowego klienta - algorytmy i techniki

Prospecting - jak pozyskać nowego klienta - algorytmy i techniki

Poszukiwanie i otwieranie nowych klientów

Dla kogo jest to szkolenie?

Skuteczne, nieustanne, fanatyczne poszukiwanie i otwieranie nowych klientów – to faktor który odróżnia dobrych handlowców od gwiazd, najlepszych.
Na rynku kryzysowym to umiejętność poszukiwania i otwierania nowego klienta zapewnia:

  • ciągłość biznesu
  • poczucie bezpieczeństwa
  • przewagę konkurencyjną

Z drugiej zaś strony działania prospectingowe to działania, które przez handlowców uważane są za najbardziej uciążliwe, nudne, dołujące i demotywujące.

Wymagają bowiem konkretnych umiejętności i nastawienia, którego handlowcy zazwyczaj nie mają.

Zapraszamy na jedno z naszych ulubionych szkoleń, które od lat prowadzimy w formie szkoleń wewnętrznych. Szkolenie sprawdzone, wypróbowane przez handlowców wielu firm. Szkolenie, które zwraca się kilkukrotnie. Tym razem w formie szkolenia otwartego.

Po szkoleniu handlowiec będzie:

  • zdawał sobie sprawę z tego jak ważne i kluczowe są działania prospectingowe
  • miał odpowiednie nastawienie i podejście do działań związanych z poszukiwaniem nowych klientów
  • wiedział jakie działania do jakich grup potencjalnych klientów są najefektywniejsze
  • posługiwał się umiejętnościami związanymi z umówieniem spotkania handlowego z prospectem
  • wykorzystywał skutecznie elevator pitch, zimny wywiad, słowa kluczowe w umówieniu spotkania drogą telefoniczną i mailową
  • posługiwał się technikami „wejścia z buta” w celu otworzenia nowej rozmowy handlowej
  • wykorzystywał nowoczesne narzędzia (Lushya, Email Hunter) do efektywnego nawiązywania kontaktu z prospectem w social sellingu.

Szczegóły szkolenia

Data szkolenia

Do ustalenia

Godziny szkolenia

Do ustalenia

Miejsce

Wskazuje zleceniodawca

Trener

Adam Szaran

Opiekun szkolenia

Katarzyna Szaran

  • dojazd na wyznaczone miejsce
  • certyfikaty ukończenia szkolenia
  • materiały piśmiennicze
  • książka lub audiobook

Poznaj program szkolenia

Program szkolenia:

  1. Prospecting to mentalność. Strategie mentalne zwiększające skuteczność prospectingową
    • Handlowiec – supergwiazda
    • Ilość klientów a wynik sprzedażowy
    • Zasada przesunięcia w czasie
    • Zasada 30
    • Zasada 90
    • Zasada 10 do 1
  2. Prospecting to cyfry. Definicja profilu klienta w perspektywie celu sprzedażowego
    • Cel sprzedażowy
    • Profil klienta
    • Projektowanie działań
    • Monitorowanie działań
  3. Prospecting to działania na umiejętnościach
    • Pozyskiwanie klienta i umówienie spotkania z klientem przez telefon
      1. Schemat rozmowy ozyskującej spotkanie właściwe
      2. biały wywiad
      3. słowa perswazyjne
      4. elevaor pitch + dowód
      5. taktyka wolności
      6. pozorny wybor +zajętość
    • Pozyskiwanie klienta i umówienie spotkania drogą mailową
      1. struktura maila
      2. przerzucenie na maila kontaktu Linkedin
      3. Lushia i inne narzędzia pozyskania kontaktu
    • Pozyksanie spotkania handlowego podczas „wizyty z buta”
      1. struktura „z buta”
      2. techniki umówienia
    • Przechodzenie „bariery sekretariatu”
      1. polecenie
      2. „SKCP4″
      3. panda
  4. Prospecting to szukanie i wykorzystanie okazji
    • Sytuacje networkingowe
      1. struktura „zaczepki”
      2. maksymalnie dużo w 30 sek.
    • Polecenia
      1. prośba o polecenie
      2. polecenie biznesowe
      3. nagroda za polecenie

Trener

Adam Szaran

Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.

Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. 

Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. 

Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu. 

Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.  

Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.

Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę

Shopping Cart