Strona główna / Szkolenia / Modelowe badanie potrzeb

Modelowe badanie potrzeb

Najważniejszy etap rozmowy sprzedażowej

Dla kogo jest to szkolenie?

Mówimy o najważniejszym i decydującym etapie rozmowy sprzedażowej. Kiedyś (lata 90-te) przyjęło się, że dobry handlowiec to taki handlowiec, który ma gadane.
Niestety, powiedzenie to króluje na salonach sprzedażowych do dziś. Handlowcy spotykają się z klientami i „gadają”, zamykając sobie szansę do zrobienia przewagi konkurencyjnej,
postawienia klienta w centrum uwagi, wysłuchania i wyciągnięcia wniosków, które przełożą się na dalszy proces sprzedaży.
Rozmowa sprzedażowa jest jak żonglowanie piłeczkami. Kiedy zaczynamy uczyć się żonglować, koncentrujemy się na tym, by dobrze złapać piłkę.
Identycznie w procesie sprzedaży – koncentrujemy się na tym, by dobrze zaprezentować ofertę i sprzedać zamknąć.
W żonglowaniu jednak kluczem jest nie to, by koncentrować się na złapaniu piłki. Złapanie jest już tylko konsekwencją tego, jak się piłkę rzuciło. Kluczem będzie to, w jaki sposób piłkę się rzuca i tutaj powinno się skupić całkowicie swoją uwagę.
Podobnie w rozmowie sprzedażowej. By dobrze sfinalizować sprzedaż kluczem jest totalna koncentracja na etapie słuchania klienta – badania potrzeb. To najważniejszy etap rozmowy sprzedażowej.

Poznaj program szkolenia

Program:
1. Shut up! – postawa słuchania kluczem do tworzenia przewagi konkurencyjnej podczas spotkania

  • Kultura współczesna – digitalowe odstawienie człowieka
  • Multifrenia i brak koncentracji na kliencie
  • Homo inexauditus – klient gotowy na handlowca słuchającego

2. Narzędzia techniczne

  • aktywne słuchanie – technikalia
  • rodzaje pytań i ich cele
  • narzędzia parafrazy (zwykła, kierunkowa, demaskująca) w perspektywie teorii Von Thuna
  • uważność na słowa (odwracanie)
  • mowa ciała a odbiór adresata komunikacji

3. Modele i sekwencje modelowe skutecznego badania potrzeb

  • krater – badanie potrzeb w sprzedaży detalicznej
  • OGP/P – badanie potrzeb w sprzedaży B2B

Warsztaty
Podczas szkolenia znaczną jego część stanowić będzie poligon ćwiczeniowy. Chcemy, by handlowcy odbyli warsztat na swoich konkretnych sytuacjach, produktach i symulowanych klientach z branży, stąd na szkolenie można zgłosić minimum 2 osoby z jednej firmy. Pozwoli to na znajomość wyżej wymienionych czynników partnerom w ćwiczeniach związanych ze scenkami i symulacjami.

Szczegóły szkolenia

Data szkolenia

Do ustalenia

Godziny szkolenia

Do ustalenia

Miejsce

Wskazuje zleceniodawca

Trener

Adam Szaran

Opiekun szkolenia

Katarzyna Szaran

  • dojazd na wyznaczone miejsce
  • certyfikaty ukończenia szkolenia
  • materiały piśmiennicze
  • książka lub audiobook

Trener

Adam Szaran

Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.

Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP. 

Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży. 

Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu. 

Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.  

Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.

Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę

Shopping Cart