Strona główna / Szkolenia / Zarządzanie Zespołami Handlowymi w oparciu o koncepcję KAIZEN
Zarządzanie Zespołami Handlowymi w oparciu o KAIZEN
Nowoczesne trendy w zarządzaniu handlowcami
Co to za szkolenie?
Każdego dnia, na naszych oczach, rynek ulega zmianie.
Potrzeby Klientów i ich oczekiwania także rosną, a wypracowane przez lata metody coraz częściej nie przynoszą wyników, które są oczekiwane.
Managerowie zespołów sprzedażowych muszą ciągle rozwijać swoje zespoły i podważać status quo, by nie tylko gonić konkurencję, ale ją wyprzedzać. Presja z góry, stres i wypalenie wielu handlowców jest coraz częściej obserwowanym zjawiskiem w działach
sprzedażowych.
Liderzy sprzedaży, właściciele firm oraz handlowcy chcący sprostać oczekiwaniom
nowoczesnego świata sprzedaży muszą przestawić się na myślenie procesowe i
filozofię ciągłego doskonalenia umiejętności – kaizen. To gwarancja na osiąganie coraz lepszych efektów każdego dnia.
Po szkoleniu:
- Będziesz wiedział, jak wyprzedzić konkurencję budując skuteczne procesy,
- Będziesz w stanie wprowadzać szybkie zmiany i osiągać wyższe wyniki sprzedażowe,
- Będziesz umiał angażować zespół do rozwoju oraz przeciwdziałać demotywacji i wypaleniu,
- Będziesz bardziej skuteczny i produktywny poprzez eliminację zbędnych działań,
- Będziesz umiał budować system skupiony na realizacji celów sprzedażowych,
- Będziesz znał techniki budowania relacji i rozwiązywania konfliktów w zespołach
Poznaj program szkolenia
- Potrzeby dzisiejszych handlowców i wyzwania zarządzania
- Pokolenie y,z i perspektywa alfa
- Rynek sprzedaży V.U.C.A.
- Przegląd klasycznych narzędzi zarządzania i ról LIdera Sprzedaży (exposè, koszyk motywatorów 2.0, informacje zwrotne, coaching sekwencją Gold, delegowanie)
Kompetentny lider potrafi reagować w porę na zmieniające się okoliczności rynkowe. Z jednej strony dba o adekwatne kompetencje własne i zespołu a z drugiej o dobre zarządzanie procesami. Część kompetencji pozostaje zawsze niezmienna i stanowi core w codziennej pracy z zespołem sprzedaży. W tym module zerkniemy na obecny rynek i pokolenia handlowców i podsumujemy i rozpiszemy narzędzia stanowiące podstawę zarządzania.
- Doskonalenie procesów sprzedażowych w zgodzie z filozofią Kaizen
- Podejście procesowe do sprzedaży.
- Drobne usprawnienia czy innowacje?
- Zwiększanie wyników dzień po dniu
Sprzedaż nie ogranicza się do kilku telefonów, rozmów z potencjalnymi Klientami i podpisania zamówienia. To cały proces, który należy starannie tworzyć i budować od podstaw, tak by przynosił pożądane efekty. Codzienny rozwój tego procesu i jego poszczególnych elementów na bazie japońskiej filozofii doskonalenia kaizen zapewnia sukces i przewagę nad konkurencją. Takie podejście gwarantuje, że zespół nigdy nie pozostaje w bezruchu i ciągle poszukuje nowych, niskokosztowych i zdroworozsądkowych rozwiązań.
- Systemowe usprawnienia i pokonywanie przeciwności w realizacji celów sprzedażowych – w oparciu o cykl Deminga
- Cykl Deminga
- Ciągłe doskonalenie wpisane w proces.
- Systemowe rozwiązywanie przeciwności.
Cykl PDCA (zwany także cyklem Deminga) jest kluczem do poprawy procesu sprzedażowego, który nie przynosi oczekiwanych wyników lub gdy konieczne jest doskonalenie elementów procesu. Systemowe doskonalenie oparte o kolejne fazy: Planuj (P), Działaj (D), Sprawdzaj (C) i Wdrażaj (A), zapewnia nie tylko poprawę, ale także daje narzędzia do utrzymania nowego standardu pracy. Świadomi managerowie wdrażający cykl PDCA do codziennej pracy ze swoimi zespołami szybciej potrafią przeprowadzić adaptację zespołu sprzedaży do zmieniających się potrzeb rynku i Klientów.Każdy uczestnik rozpisze własny cykl PDCA w odniesieniu do swojego zespołu sprzedaży.
- Budowanie systemu i kaskadowanie celów na bazie Shop Floor Management
- SFM – recepta na zaangażowanie zespołów i rozwój liderów.
- Proces kaskadowania celów w odniesieniu do strategii firmy.
- Raportowanie z wbudowanym procesem usprawnień.
Shop Flow Management to filozofia zarządzania zakładająca, że to sprzedawcy kontaktujący się bezpośrednio z Klientem, którzy każdego dnia działają zgodnie z procesem są najbardziej świadomi problemów i najlepiej znają potrzeby rynku. Zaangażowanie ich w ciągły proces zmiany standardów pozwala na bieżącą korektę procesu i szybie rezultaty. Połączenie tego faktu z odpowiednim kaskadowaniem strategii firmy i podziałem obowiązków sprawia, że ludzie czują się odpowiedzialni nie tylko za swoje wyniki, ale także sukces całej organizacji.
SFM stawia nacisk na budowanie zespołów i kształcenie liderów, którzy wspólnie osiągają wysokie wyniki poprzez oddolne rozwiązywanie problemów. Każdy uczestnik zaprojektuje SFM dla swojego zespołu sprzedaży by długofalowo budować odpowiedzialność i zaangażowanie własnego zespołu sprzedaży. Zaprojektujesz na szkoleniu SFM dla swojego zespołu sprzedaży by długofalowo budować odpowiedzialność i zaangażowanie zespołu sprzedaży.
- Tworzenie zespołu, rozwiązywanie konfliktów i budowanie trwałych relacji z wykorzystaniem TWI
- Training Within Industry – 4 kroki do poprawy relacji.
- Koniec ery „szefów” – świat oczekuje przywódców
- Techniki rozwiązywania konfliktów w zespołach prosto z USA
TWI (Training Within Industry) zostało opracowane i rozpowszechnione w Stanach Zjednoczonych w odpowiedzi na rozwiązanie bieżących problemów w ciągle ewoluujących zespołach. Liderzy korzystający z TWI szybciej wdrażają swoich pracowników do codziennej pracy, poprawiają aktualne metody pracy i doskonale radzą sobie w rozwiązywaniu wewnętrznych konfliktów. Podczas warsztatów uczestnicy staną się jednym zespołem i wspólnie przejdą przez cały proces rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem technik oferowanych przez TWI.
Szczegóły szkolenia
Data szkolenia
w planowaniu
Godziny szkolenia
9:00 - 16:00
Miejsce
do ustalenia
Trener
Adam Szaran
Paweł Nurzyński
Adam Barański
Opiekun szkolenia
Katarzyna Szaran
W pakiecie szkolenia:
- przeprowadzenie szkolenia przez trzech trenerów
- certyfikat imienny ukończenia szkolenia
- materiały piśmiennicze
- książka lub audiobook
Trenerzy

Adam Szaran
Menedżer sprzedaży i handlowiec i od wielu lat trener biznesu.
Ekspert TVN BiŚ oraz DD TVN. Prowadzi autorski program o tematyce sprzedażowej w telewizji Biznes 24. Prowadził też audycje tematyczne w lokalnych rozgłośniach radiowych, wykładał w Akademii Telewizyjnej TVP.
Dyplomowany coach i trener biznesu. Prowadził działania dla takich marek jak: Adidas, Reebok, Levi’s, Lotos, Vox, Agora, ING, Belvedere, Komfort, Impel, Zepter, Thalgo, Milwaukee. Szkolił zespoły sprzedażowe i obsługi klienta w wielu krajach Europy jak i w USA. Swoje szkolenia prowadził w prawie każdej branży.
Jego artykuły ukazują się w czasopismach „Nowa Sprzedaż”, „OOH Magazine” i „As Sprzedaży”. Autor i współautor wielu publikacji w formie audiobooków (m.in. Storytelling, Psychotechniki w przyjęciu reklamacji, Presonal Branding) oraz bestsellerowych książek (Techniki sprzedaży zdalnej, Techniki Obrony Ceny, Element twórczy i Shut up!). Występował jako aktor w spektaklach teatralnych kierowanych do biznesu.
Na co dzień spotkać go można na salach szkoleniowych gdzie prowadzi warsztaty, na konferencjach i spotkaniach firmowych.

Paweł Nurzyński
Lider Ciągłego Doskonalenia z zakresu zarządzania i rozwoju. Ukończył studia wyższe na Politechnice Wrocławskiej oraz zdobywał wiedzę w trakcie szkoleń w Szecji czy Holandii. Teraz dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem jako wykładowca gościnny studiów MBA Executive na Uniwersytecie Nauk Społecznych w Łodzi. Jego publikacje można znaleźć na takich portalach jak: Constant Growth, BDO Advisory czy Tagatic.
Jego największą pasją jest doskonalenie procesowe. Od lat wspiera polskie przedsiębiorstwa optymalizując ich produkcje, dzieli się swoją wiedzą oraz doświadczeniem, szkoli pracowników oraz wdraża narzędzia, która pozwalają firmom się rozwijać. W swojej codziennej pracy łączy wiedzę z zakresu metod rozwiązywania problemów, teorii ograniczeń, Six Sigmy i Lean Management.
Współpracował w przeszłości z takimi firmami jak: Princess Yachts, Kanri Soft, ATEX, Apra-Optinet, Alucrom (grupa Midroc), DeLaval, Essity (dawniej SCA Hygiene Products), ETO Magnetic, Eberspacher, CS Group czy Tagatic. Wspiera firmy w optymalizacji procesów, prowadzi projekty doskonalące a także wspiera w zakresie transferu i uruchomienia procesów. Projekty realizował w Polsce, Niemczech oraz Wielkiej Brytanii.
Autor kursów e-learningowych dla branży produkcyjnej i usługowej. Zrealizował między innymi szkolenia z zakresu Skutecznego rozwiązywania problemów, Standaryzacji, Zarządzania wizualnego czy Organizacji miejsca pracy.

Adam Barański
Ekspert i doświadczony praktyk wsparcia rozwoju organizacji. Dyrektor projektów, konsultant z doświadczeniem w realizacji i koordynowaniu projektów z obszaru optymalizacji produkcji i doskonalenia jakości procesów produkcyjnych. Magister Ekonomii. Specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń teoretyczno-warsztatowych i grach symulacyjnych. Pasjonat i praktyk Lean w firmach produkcyjnych i usługowych. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w obszarach lean management, produkcji i logistyki na różnych szczeblach zarządzania. Doświadczenie zdobywał w różnych organizacjach międzynarodowych głównie w branży automotive. Pełnił funkcję trenera wewnętrznego kluczowych zagadnień systemu produkcji opartego na filozofii Lean Manufacturing. Realizował globalne projekty optymalizacyjne z zakładach Polsce, Europie, USA i Azji. Od 2016 jest konsultantem z zakresu Lean Management. Zajmuje się prowadzeniem projektów optymalizacyjnych procesy produkcyjne, usługowe jak i back office. Prowadzi audyty wybranych obszarów jak również całych organizacji. Realizuje szkolenia z zakresu optymalizacji procesów produkcyjnych, pracy standaryzowanej, eliminacji strat, poprawy przepływu, systemów ciągłego doskonalenia i zarządzania jakością. Obecnie realizuje audyty operacyjne i projekty wdrożeniowe. Prowadzi szkolenia z zakresu zarządzania procesami produkcyjnymi w przedsiębiorstwie. Specjalizuje się zarówno w szkoleniach, jak i transformacjach Lean. Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń zarówno w firmach produkcyjnych jak i usługowych.
Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.
Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę
