Strona główna / Szkolenia / Jak rozmawiać z kupcem? Strategie dla handlowców okiem kupca.
Jak rozmawiać z kupcem? Strategie dla handlowców okiem kupca.
szkolenie jednodniowe
Dla kogo jest szkolenie?
Kupiec i sprzedawca to wzór tragicznej miłości gdzie siebie nawzajem potrzebują a jedno wciąż odrzuca zaloty drugiego i udaje, że go nie chce choć doskonale wie, że są sobie pisani.
Jest rok 2024 i po latach ciągłej niepewności i zmian doskonale zobaczyliśmy, że rola kupców, którzy zapewniali ciągłość produkcji i bufor przy gwałtownych zmianach cen z rolą handlowców, którzy kooperowali by zapewniać dostawy mimo braków rynkowych – są trybami, które pasują do siebie i mogą dobrze współpracować.
Dzięki temu, że zakupy działają prawidłowo i są w stanie generować oszczędności (lub pozyskiwanie innych ważnych dla firmy korzyści) zapewniają klientom optymalny poziom cen przy zachowaniu maksymalnej możliwej marży, a także mogą zagwarantować im serwis na najwyższym poziomie. Z drugiej strony jest handlowiec dostawcy, który również chce zadbać o najwyższą jakość dostarczanych dóbr oraz serwis na najwyższym poziomie. Prowadzi do tego odpowiednia marża więc mimo wspólnych interesów na wielu polach te dwie role są skazane na tarcia w kontekście rozmów o cenę.
Jak się dogadać? Trzeba poznać się dosyć dokładnie i wpisać w styl myślenia i potrzeby drugiej strony.
Szkolenie przeznaczone jest dla tych, którzy rozmawiają z kupcami: KAM, PH, Dyrektorów handlowych ale również dla tych którzy mają rolę podwójną (kupują a później sprzedają), zapraszamy również kupców, którzy chcą poznać to ujęcie profesji.
Szczegóły szkolenia
Data szkolenia
27.09.2024r.
Godziny szkolenia
9:00-16:00
Miejsce
Warszawa
Trener
Adrian Prościak
Opiekun szkolenia
Katarzyna Szaran
W pakiecie szkolenia:
- książka
- obiad i przerwa kawowa
- certyfikat ukończenia szkolenia
Cena netto:
1500.00 zł
Poznaj program szkolenia
1. Negocjacje zakupowe
Czy to Pana ostateczna propozycja? Mam dużo niższą ofertę! Przepraszam wiem, że ustaliliśmy ale mój szef się nie zgodził, musi Pan jeszcze nam dać 5%. Ile by było jeśli zwiększylibyśmy wolumen zakupów o 30%? Jakie strategie negocjacyjne stosują kupcy? Kiedy blefują? Jak z nimi rozmawiać?
Handlowiec widzi zapytanie a przecież to tylko wierzchołek góry lodowej i emanacja potrzeb i interesów firmy, która zdecydowała się zapytanie wysłać.
Jeśli zrozumiesz te podstawy to łatwiej będzie się wpasować w proces. Dzięki temu uchronisz się przed „wypadnięciem z gry” na samym starcie procesu.
Dowiesz się jak klasyfikować swoich klientów względem tego co i ile kupują, a także jak zapewnić sobie stały napływ wartościowych zapytań.
3. Jak kupiec buduje strategię zakupową
Dobrze jest wiedzieć kiedy jesteś atrakcyjny dla kupca. Jak nie wiesz to nie będziesz działał efektywnie.
To czy jesteś „preferowany” przez kupca wynika z tego czy pasujesz do strategii.
Czy w ogóle kupcy preferują jakiś dostawców? Między innymi to będziemy rozważali w tym punkcie.
4. Benchmark na rynku i oszczędności – czyli na co patrzy kupiec i co poza ceną się liczy
Najpierw muszą Cię znaleźć, dalej zadecydować, że Cię zaproszą, jeszcze muszą zdecydować się na zmianę dostawcy – trochę drogi przed Tobą co nie znaczy, że nie warto. Zawsze warto wiedzieć kiedy kupiec jest otwarty na zmianę dostawcy, co go stabilizuje we współpracy i co porównuje.
5. Kontakt handlowy z kupcem
Dzwonić? Pisać? Jechać i inspirować czy się wkurzy? Czasami brakuje nam pewności co do naszych działań, czy będą one pomocne czy może zaszkodzą. Zapytajmy kupca.
Często słychać stwierdzenie, że układ jest nie do ruszenia. Czy w ogóle jakiś układ jest? Czy jest oparty na korupcji? A może na czymś innym? Handlowcy często stabilną współpracę postrzegają jak układ. Czy to możliwe? Czy warto wozić prezenty? Kiedy kupiec przyjmie prezent i czy to w czymś pomoże?
7. Sposoby raportowania i przedstawiania wyników (tych pozytywnych i negatywnych). Czyli poznaj ciężary wewnętrzne kupca.
Jeśli coś jest uzasadnione to jeszcze trzeba to skutecznie uzasadnić. Nie tylko Ty to robisz ale również kupiec przed swoim szefem. W tej części zastanowimy się kiedy kupiec zaakceptuje podwyżkę, co mu może pomóc, kiedy przyjmie naszą wersję jako prawdziwą. Jednego możesz być pewien… nie uwierzy Ci na słowo. Powiemy więc też słów kilka o dobrym przygotowaniu do komunikowania podwyżek.
8. Relacje z dostawcami okiem kupca i wnioski dla handlowca
Kompetentny kupiec uwzględnia perspektywę długoterminową. Z kim będzie budował relacje, po czym poznać, że to my i czy to oznacza związek na poważnie czy udawaną przyjaźń?
Trener
Adrian Prościak
Aktywny kupiec i trener kupców.
Współpracował z takimi firmami jak Bader Polska, Favorite Gifts Print Europe, Technonicol, Weber-Hydraulika, Hoerbiger Automotive. Poza granicami kraju współpracował min. z litewską: Midą, włoskim: Italiana Membrane czy Imper oraz niemieckim: Boerner.
Funkcjonuje w międzynarodowym i multi kulturowym środowisku, prowadząc rozmowy z wieloma narodowościami. Na co dzień zajmuje się zakupami, wdraża również systemy optymalizacyjne takie jak Lean, Kaizen czy 5S. Nauczaniem zajmuje się od 2017 roku. W roku akademickim prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Merito we Wrocławiu i w Opolu; wypracował kilka autorskich metod nauczania, dzięki czemu średnia ocen jego studentów nie jest niższa niż 4,5. Uczy logistyki, zarządzania, zaopatrzenia, zakupów, LEAN, RFID i transportu.
Autor książki Kupiec Alfa wydanej z wydawnictwem Onepress.
Opiera się na wiedzy i doświadczeniu praktyków. Wszystkie szkolenia przygotowuje z myślą o przekazaniu skondensowanej wiedzy będącej zbiorem wieloletniego doświadczenia pracy w dużych korporacjach, na uniwersytetach i w biznesie. Jego szkolenia zawierają cenne wskazówki, które pozwalają osiągnąć natychmiastowe efekty. Tłumaczy zagadnienia w prosty sposób, na przykładach, używając modeli i schematów, do problemów podchodzi innowacyjnie i kreatywnie.
Szkolenie może zostać zrealizowane dla Twojej firmy.
Możliwa jest modyfikacja programu w zależności od potrzeb. Daj znać a przygotujemy ofertę